SBÖ Site Emektarı
Nerelisiniz? : Sivas+Trabzon Kayıt tarihi : 30/09/07 Mesaj Sayısı : 2147 Puanlar : 18782
| Konu: 2008-2009 DÖNEMİ YIL SONU SOSYAL BİLGİLER ZÜMRE TOPLANTISI Ptsi 22 Haz. 2009, 17:02 | |
| SAİD SÜHEYLA BİLDİRENER İLKÖĞRETİM OKULU 2008–2009 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI DERS YILI SONU SOSYAL BİLGİLER, T.C.İNKILÂP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK ZÜMRE ÖĞRETMENLERİ TOPLANTI TUTANAĞIDIRToplantı Tarihi : 15. 06. 2009 Toplantı Saati : 13.00Karar No : 3Toplantı Yeri : Öğretmenler OdasıToplantıya Katılanlar : Zümre Başkanı Tuncay ASAN (Okul Müdürü ve Sosyal Bilgiler Öğretmeni), SBÖ (Sosyal Bilgiler Öğretmeni)GÜNDEM 1. Açılış ve yoklama. 2. I.ve II. Dönem başındaki zümre toplantılarında uygulanmak üzere alınan kararların ele alınması. 3. I ve II. Dönem yapılan zümrelerde alınan isabetli ve uygulanmasında yarar görülen kararların tespit edilmesi, devamları ve geliştirilmeleri hususunda ileriye dönük tavsiyelerin yazılması. 4. Yılsonu başarı ve başarısızlık yüzdelerinin tespit edilmesi ve bu sonuçlar ile hedeflenen yıllık başarı düzeyine ulaşılıp ulaşılamadığının tespiti. 5. Derslerde tüm konuların bitirilip bitirilemediğinin tespiti ve ders kesim raporunun hazırlanıp idareye teslim edilmesi. 6. Ders programlarının, ders araç-gereci, öğretim yöntem ve teknikleri, okul ve dersliklerdeki fizikî durumun değerlendirilmesi. 7. Dilek temenniler ve kapanış.GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ1. Toplantı Zümre Başkanı Tuncay ASAN’ın başkanlığında yapıldı. Toplantıda Sosyal Bilgiler Öğretmeni SBÖ de hazır bulunmuştur. 2. I. Ve II. Dönem başındaki zümre toplantılarında uygulanmak üzere alınan kararların eksiksiz uygulanmaya çalışılmıştır. 3. Zümre Başkanı Tuncay ASAN söz alarak, 1.Dönem zümresinde alınan aşağıdaki kararın isabetli ve yaralı olduğunu söyleyerek, gelecek eğitim - öğretim yılında da uygulanması gerektiğini söyledi.Öğrenci başarısını arttırıcı önlemler:
- Dersi öğrenci merkezli işlemek, bunun içinde doğru etkinliği seçmek veya geliştirmek. Gerekirse sürece öğrencileri de dahil etmek.
- Derslerde yakından uzağa basitten zora ilkesini uygulamak
- Konuları mümkün olduğunca somutlaştırmak,
- Konular arası bağlantı kurarak pekiştirmek,
- Tüm öğrencileri aktifleştirmek, bu amaçla; grup çalışmalarında grupların oluşumuna pozitif anlamda müdahalede bulunmak, öğrencilerin farklı yeteneklerini ortaya çıkarıcı etkinliklere ve yeteneklerine yer vermek.
- Derslerde görsel materyallere ağırlık vermek(projektör, bilgisayar /internet, resim ve fotoğraf vb)
- Ders sonunda konuları kısaca tekrar etmek
- Derslerde oyun ve bulmacalardan istifade etmek,
- Sınıf içi performansları düzenli ve objektif olarak takip edebilmek için değerlendirme formları kullanımına ağırlık vermek
- Konu sonlarında zaman zaman konu ile ilgili testler çözmek
- Önceki konuları soru-cevap ile tekrar etmek,
- Öğrencileri düşünmeye ve yorumlamaya sevk edici tekniklere ağırlık vermek
- Öğrencilerin derslerde edindikleri kazanımları gündelik yaşamla ilişkilendirebilmelerini veya uygulayabilmelerini sağlayacak tarzda etkinlikler düzenlemek ve görevller vermek.
- Öğrenci çalışma kitaplarını düzenli aralıklarla kontrol etmek
- Başarısız öğrencilerle daha yakından ilgilenmek, şube öğretmenleri ile koordineli hareket etmek
- Sınıf öğretmeni ve rehber öğretmen ile işbirliği yapmak
- Sınavlarda çoktan seçme, boşluk doldurma, eşleştirme doğru-yanlış, açık uçlu soru kısa yanıtlı soru tekniklerinden birkaçının birlikte kullanmak
- Öğrencilere ait ürünleri sergileyerek motivasyonlarını artırmak
- Velilerle işbirliği yapmak
Tuncay ASAN, aşağıda alınan kararların isabetli ve yaralı olduğunu söyleyerek, gelecek eğitim - öğretim yılında da alınan bu kararların uygulanmasının faydalı olacağını söyledi.
Ders konularının somutlaştırılması ve başarı oranının arttırılması için alınacak önlemler şöyle belirlendi:
· Siyasi olayların seyrinden çok, neden –sonuç ilişkisi üzerinde durulacak ayrıntı sayılabilecek tarihlerle, yer ve kişi adları ezberletilmeyecek, ancak Türk tarihinde önemli olayların tarihleri ve neden- sonuçları özellikle öğretilecek. · Bugünü daha iyi değerlendirebilmeleri için geçmiş çağlardaki siyasi, sosyal, ekonomik olayların nedenleri ve sonuçları üzerinde, günümüzle kıyaslama yaparak düşünme, araştırma ve muhakeme yapma yeteneğini geliştirmek,
· Öğrenciye bireysel çalışmalar verilerek konuşma yeteneği kazandırmak, özellikle tartışma konuları verilerek üzerinde düşünebilme, düşündüklerini uygun ve anlaşılır bir dille aktarma yeteneğini geliştirmek,
· Soru yanıt metoduyla dersin sonunda mümkün olduğu kadar bilgilerin değerlendirilmesine çalışmak,
· Her konu ile ilgili verilen görevlerin kontrol edilerek, haritaların düzeltilmesine çalışmak, böylece sistemli ödev yapma alışkanlığı kazandırmak.
· Eğitimde öğrenci- öğretmen –veli işbirliğine önem vermek gerekir. Velilerin öğrencilerini gözlem ve takip etmeleri olumlu davranış gelişimine ve başarının artmasına doğrudan etki edecektir. Öğrenci velilerinin yıl içerisinde yapılan veli toplantılarına katılmaları mutlaka sağlanmalıdır.
· Öğrencilerin SBS’ ye uygun şekilde motive edilmesi sağlanmalıdır. Ayrıca SBÖ, öğretim sürecinde çok çeşitli araç ve gereçlerin kullanılması yönünde alınan kararlara şartlar elverdiği ölçüde uyulduğunu söyleyerek Sosyal Bilgiler zümresi olarak bu konuda gayretli ve fedakâr olunduğunu söylemiştir.Zümre Başkanı Tuncay ASAN yazılı sınavlar, performans ve proje görevleri konusunda zümre olarak ortak hareket edildiğini ifade etmiştir. Özellikle performans görevlerinin grup olarak hazırlanması hususunda grup içerisinde öğrencilerin performanslarının bireysel olarak sağlıklı bir şekilde değerlendirilmediğini ifade ederek proje ve performans görevlerinin zaman zaman bireysel olarak da verilmesi gerekliliği üzerinde duruldu. 4. SBÖ: Şubelerimizin derslere göre yıl sonu başarı oranları:Sosyal Bilgiler: Sosyal Bilgiler: T.C. İnk. Tarihi ve ******çülükBu doğrultuda öğrenci başarısının genel itibariyle daha da arttığı gözlenmiştir.5. SBÖ: “Sosyal Bilgiler dersinde konular müfredata uygun olarak planlandığı şekilde planlanan sürelerde bitirilmiştir. Bununla birlikte kimi zaman etkinliklerin yeterli oranda yapılmasına zamanın yetmediği de olmuştur. 8. sınıf T.C. İnkılap Tarihi ve ******çülük dersi son ünitesindeki birkaç konu tamamlanamamıştır. Bunda da, ilgili dersin resmi tatillere tekabül etmesi ve o dersin konu sayısının oldukça fazla olması, en önemli etkendir.” Ders kesim raporlarının, not çizelgelerinin, yazılı kâğıtlarının bu hafta içerisinde idareye teslim edilmesi kararlaştırılmıştır.
6. Sosyal Bilgiler ders programında, karşılaşılan sorunları şu şekilde sıraladı. a) Yöntem ve teknikleri uygulamak ve etkinliklere yer vermek, sınıf mevcudu çok olmasa da uygulamada zorluk çıkarıyor. b) Haftalık Ders saatinin yetersiz oluşu etkinliklerin planlanan süre içerisinde uygulanmasında sıkıntılar yaşatmaktadır. c) Etkinliklerin uygulamasında öğrenci düzeyinin sınıf içinde farklılıklar göstermesinden dolayı sorunlar yaşanmaktadır. d) Uygulanan yöntemlerde öğrencinin merkezde olması beklenen süre içerisinde(ders saati) konunun aktarımını zorlaştırmaktadır. e) Branş dersliğinin olmaması materyal kullanımını olumsuz etkilemektedir. Ayrıca programın yoğunluğundan dolayı var olan materyaller aktif bir şekilde kullanılamamaktadır. f) Konuların fazla olması süreyi olumsuz etkilemektedir. g) Öğrenci gözlem, ölçme ve değerlendirme formlarının çok olması nedeniyle uygulanmasında zorluk çekilmektedir. h) Değerlendirme formlarının doldurulması uzun zaman almaktadır.
Ders programının, olumlu yönleri ise şu şekilde sıraladı. a) Yeni programın öğrenci merkezli olduğu, çoklu zekâ kuramı ile öğrenmeye ağırlık verdiği görülmektedir. b) Merkezinde öğrenci olduğu için öğrenciler daha aktiftir. c) Konular günlük hayatla bağlantılıdır ve öğrenci seviyesine uygundur. d) Bilgiyi hazır vermediği için öğrenciyi soran ve sorgulayan bir yöne yönelttiği görülmüştür. e) Her öğrenci grubuna uygun bir yöntemin varlığı ve çeşitliliği, öğrenmeyi kolaylaştırmaktadır. f) Ders işleme teknikleri arasında beyin fırtınası ve soru-cevap tekniklerinin önemli bir yer tutması olumludur. g) Görselliğin ön planda oluşu ve çalışma kitaplarının konuların tekrarını kolaylaştırması açısından olumlu özelliklere sahiptir. h) Konuların birçok materyallerle aktarılabilmeye imkân sağlaması olumludur. i) Ünite sonlarında bulunan öz değerlendirme formları sonuç alınmasını kolaylaştırmıştır 7. Gündemin görüşülmesi hususunda başka söz alan olmadığından iyi dilek ve temennilerle toplantıya son verildi. ALINAN KARARLAR 1. 1.ve 2 zümrede öğrencilerle ilgili olarak alınan ders konularının somutlaştırılması ve başarı oranının arttırılması için alınacak önlemlerle ilgili kararların uygulamasına gelecek eğitim ve öğretim yılında da devam edilmesine karar verilmiştir. 2. Proje ve performans görevlerinin öğrencilere sadece grup çalışması olarak değil de bireysel olarak da verilmesi kararlaştırılmıştır. 3. Ders kesim raporlarının, not çizelgelerinin, yazılı kâğıtlarının bir hafta içerisinde idareye teslim edilmesi kararlaştırılmıştır. 4. Derslerde harita ve diğer malzemelerin kullanılmasının derslerde kavramayı artırdığı görülmüştür. Öğrenci merkezli öğretim uygulamalarında başarı görülmüş ve bu konudaki uygulamalara devam edilmesi gerektiği kararı alınmıştır. Not: Uyarlanmış şekliyle...
SBÖ Sosyal Bilgiler Öğretmeni
Uygundur. 15. 06. 2009 Tuncay ASAN Zümre Başkanı ve Okul Müdürü | |
|