SBÖ Site Emektarı
Nerelisiniz? : Sivas+Trabzon Kayıt tarihi : 30/09/07 Mesaj Sayısı : 2147 Puanlar : 18782
| Konu: SOSYAL BİLGİLER GRUBU DERSLERİ II. DÖNEM I. ZÜMRE TOP. TUTANAĞI Cuma 28 Mart 2008, 16:12 | |
| SAİT SÜHEYLA BİLDİRENER İLKÖĞRETİM OKULU 2007-2008 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI II.KANAAT DÖNEMİ SOSYAL BİLGİLER GRUBU DERSLERİ ZÜMRE ÖĞRETMENLERİ TOPLANTI TUTANAĞIDIR.
Toplantı Tarihi: 21 / 02 / 2008Toplantı No: 2Toplantı Yeri: Öğretmenler OdasıToplantıya Katılanlar: Okul Md. Tuncay ASAN, Sos.Bil.Öğrt. Abdullah GÜNAY, 5A Sınıf Öğretmeni: Abdullah KARATAŞ ve 5B Sınıf Öğretmeni Selçuk DİKTAŞ.GÜNDEM1- Açılış ve yoklama2- 1. dönem zümre tutanağının okunup incelenmesi3- 1.dönem öğrenci başarı durumlarının değerlendirilmesi4- Başarıyı artırmak için alınacak tedbirlerin görüşülmesi 5- Yöntem ve teknikler6- Planlar, Yazılı sınavlar, Performans ve Projeler7- ****** İlke ve İnkılâplarının derse yansıtılması.8- SBS Sınavlarına hazırlıklar9- Dilek ve temenniler10- Kapanış GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ VE ALINAN KARARLAR 1- Toplantı 13.02.2008 çarşamba günü Okul Müdürümüz Tuncay ASAN, iyi dilek ve temennilerle toplantıyı açtı.2- 1.dönem zümre toplantı tutanağı Abdullah GÜNAY tarafından okundu. Alınan kararlara uyulduğu görüldü.3- Birinci kanaat döneminde e-okul sisteminden sınıfların genel derslerden başarı yüzdeleri ve not ortalamaları çıkartılarak incelendi. Bu neticeler esas alındığında genel başarının çok yüksek olmadığı bunun da sebepleri arasında öğrencilerdeki derse katılım, isteklilik durumunun yeterli düzeyde olmadığı, yeni not hesaplama sistemindeki değişikliğin eskiye göre öğrenci ortalamalarını düşürdüğü, 7 sınıflarda yeni program uygulamasında kaynaklanan etkilerin etkili olduğu söylendi. 8. Sınıflarda ise OKS hazırlanan öğrencilerin daha çok sayısal derslere ağırlık verdiklerinin bu durumun da öğrenci başarısının sosyal derslerdeki düşüşünde etkili olduğu belirtildi. Başarının artırılması için 2. dönem daha da gayret gösterilmesi, yeni uygulamalar ve tedbirler alınması gerektiği kararına varıldı.Öğretimde karşılaşılan başlıca sorunlar; ilgili sınıf öğretmenlerinden alınan bilgilere göre, özellikle birinci kademe öğrencilerinin seviyelerinin düşük olması, günlük çalışmalarının olmaması, ödevlerin yapılmaması temizlik problemleri derslere karşı ilgisizlik olarak tespit edildi. Abdullah KARATAŞ: “ Belirlenmiş olan ünitelendirilmiş yıllık plan doğrultusunda ders başarıyla işlenmiştir. Öğrencilerimin Sosyal Bilgiler dersindeki başarısı genel olarak oldukça fazladır.”Selçuk DİKTAŞ: “ Sınıfımda birinci dönem, genel itibariyle oldukça iyidir. Ancak veli düzeyinin eğitimsizliği, öğrencisine yardımda yetersiz oluşu öğrenci başarısının yeterince artmasını engellemiştir.”Abdullah GÜNAY: “ Birinci kademe öğretmen arkadaşlar, Sosyal Bilgiler dersi için her zaman için gerekli olan bazı terimleri öğrencilerine öğretmelidir. Örneğin, harita bilgisi, çağlar, ekvator, enlem, boylam vs. Zira bu şekilde bizler de zaman kaybından kurtulmuş oluruz ve yeni bilgileri daha sağlam bir şekilde öğretebiliriz.”VI. Sınıf öğrencilerinde durum, genel itibariyle normal düzeyde olduğu ifade edildi. Ancak derse katılım, performans görevlerinin yapılması gibi olağan görevlerin zamanında yapan öğrenci sayısının sınırlı olduğu, diğer öğrencilerin bu konuda daha ilgisiz olduğu belirtildi.VII. Sınıf öğrencilerinde durum ise, daha olumlu olduğu, ancak yine derse katılımı, ödevleri yapma konusunda gevşeklikleri olan öğrencilerin varlığı sınıf içi performansı da olumsuz etkilemektedir. Bununla birlikte özellikle kız öğrencilerdeki isteklilik ve performans ilerisi için oldukça ümit vermektedir:”Gerek başarılarının ortalaması gerekse öğrencilerin derse olan ilgilerinin artırılması için mümkün olduğu kadar harita, VCD, televizyon, bilgisayar ve projeksiyon cihazından yararlanacağı böylece dersin daha cazip hale getirileceği belirtildi.Günlük çalışmaların saptanması için öğrencilerin derslerde sık sık soru-cevap tekniği ile kontrol edilmesi başarılı öğrencilere ödül verme yönteminin kullanılması ödevlerin günü gününe kontrol edilmesi kararlaştırıldı. 4- Öğrencilerin derse olan istekliliğinin arttırılması noktasında yeni sistemi okul bünyesinde uygulanmasının gerektiği belirtildi. Bu noktada sadece 6. sınıflara değil de diğer sınıflara da bu teklikleri uygulamanın yararlı olacağı kanaatine varıldı. Çünkü bu şekilde sonraki yıllarda uygulamaya geçilecek olan 7. ve 8. sınıflarda verilecek konular için de tecrübe kazanılacaktı. Özetle şu şekilde karar alınmıştır:· Ders konularının somutlaştırılması ve başarı oranının arttırılması için alınacak önlemler:· Siyasi olayların seyrinden çok, neden –sonuç ilişkisi üzerinde durulacak ayrıntı sayılabilecek tarihlerle, yer ve kişi adları ezberletilmeyecek, ancak Türk tarihinde önemli olayların tarihleri ve neden- sonuçları özellikle öğretilecek.· Bugünü daha iyi değerlendirebilmeleri için geçmiş çağlardaki siyasi, sosyal, ekonomik olayların nedenleri ve sonuçları üzerinde, günümüzle kıyaslama yaparak düşünme, araştırma ve muhakeme yapma yeteneğini geliştirmek,· Öğrenciye bireysel çalışmalar verilerek konuşma yeteneği kazandırmak, özellikle tartışma konuları verilerek üzerinde düşünebilme, düşündüklerini uygun ve anlaşılır bir dille aktarma yeteneğini geliştirmek,· Soru yanıt metoduyla dersin sonunda mümkün olduğu kadar bilgilerin değerlendirilmesine çalışmak,· Her konu ile ilgili verilen ödevlerin kontrol edilerek, haritaların düzeltilmesine çalışmak, böylece sistemli ödev yapma alışkanlığı kazandırmak.· Eğitimde öğrenci- öğretmen –veli işbirliğine önem vermek gerekir. Velilerin öğrencilerini gözlem ve takip etmeleri olumlu davranış gelişimine ve başarının artmasına doğrudan etki edecektir. Öğrenci velilerinin yıl içerisinde yapılan veli toplantılarına katılmaları mutlaka sağlanmalıdır.5- Öğretim yöntem ve tekniklerinin konuların özelliğine göre soru-cevap, anlatım, sebep-sonuç, tartışma, örnek olay olarak biri veya birkaçının seçilerek konuların özelliğine göre belirlenerek işlendiği belirtilerek aynı doğrultuda işlenmesi kararlaştırıldı. Ayrıca çoklu zeka kuramı dikkate alınarak, zeka tiplerine göre derste örneklerin verilmesine bu konularda çeşitliliğe dikkat edilmesine karar verildi.6- Bu yıl da 8. sınıflarda yıllık ve günlük planların eksiksiz olarak yapılması gerektiği vurgulandı. 6. ve VII. sınıflarda ise günlük ve yıllık plan yerine öğretmen kılavuz kitaplarından yararlanılacağı, İlçe Zümresinde alınan ortak karar mucibince, vurgulandı.Sınavların 1.dönem zümre tutanağında kararlaştırıldığı gibi yapılması kararı alındı. Tüm sınavlarda, okul ve çevre şartlarının, öğrenci seviyelerinin dikkate alınması ve sınavlarda tüm soru tiplerine yer verilmesinin önemi vurgulandı.Öğrencilerin başarıları sınavlarla birlikte proje, performans görevi, ders içi performanslarına dayalı olarak belirlenmesine de karar verilmiştir.7- ******çülük konularının programda belirtilen esaslara uyulması vurgulandı.8- SBS sınavları konusunda da bu sınavın ilk defa yapılacak olması öğrencilerin başarısında etkili olacağı bunun için öğrencilerin bu sınava hazırlanmaları konusunda ek çalışmaların yapılmasının gerekliliği vurgulandı. Zira, birinci dönem 7. sınıf öğrencilerine açılan kursta katılan öğrencilerde belirgin oranda çalışma isteği, gayreti ve nihayetinde de başarı gözlendiği, dolayısıyla ikinci dönem de öğrencilerin isteklerine göre, kurs açılmasının verimliliği arttıracağı ifade edildi.. Ayrıca, MEB’in yayınladığı pilot bölgede uygulanan SBS soruları ile diğer örnek SBS soruların öğrencilere sınav olarak yaptırılması, Yapılacak yazılı sınavlarda SBS sorularına benzer soruların sorulması, ve öğrencilere sınav taktikleri konusunda bilgilerin verilmesine karar verildi.9- 2. dönemin daha iyi bir dönem olması toplantıya katılan öğretmenler tarafından temenni edildi.10- Zümre başkanı Tuncay ASAN, toplantıya katılan öğretmenlere teşekkür ederek toplantıyı bitirdi. Abdullah GÜNAY ----------------------------Selçuk DİKTAŞ --------------------Abdullah KARATAŞSosyal Bilgiler Öğretmeni ----------------Sınıf Öğretmeni -------------------Sınıf ÖğretmeniTuncay ASANOkul Müdürü | |
|