Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
SosyalBilgiDepoAnasayfaGaleriLatest imagesAramaGiriş yapKayıt Ol
Arama
 
 

Sonuç :
 
Rechercher çıkıntı araştırma
En son konular
» 2009-2010 YILI 8. SINIFLAR T.C. İNKILAP TARİHİ DERSİ BEP YILLIK PLANI
II. DÖNEM I. ZÜMRE TOPLANTISI Icon_minitimeC.tesi 10 Kas. 2012, 12:07 tarafından atk111

» CUMA NAMAZI NASIL KILDIRILIR?
II. DÖNEM I. ZÜMRE TOPLANTISI Icon_minitimePaz 04 Eyl. 2011, 12:02 tarafından SBÖ

» liquid fish oil benefits
II. DÖNEM I. ZÜMRE TOPLANTISI Icon_minitimeSalı 02 Ağus. 2011, 10:39 tarafından Misafir

» LALE, ALLAH'I SİMGELER NİÇİN?
II. DÖNEM I. ZÜMRE TOPLANTISI Icon_minitimePtsi 04 Tem. 2011, 09:25 tarafından SBÖ

» SÖZLEŞMELİ ÖĞRETMENİN KADROYA GEÇİŞİ İÇİN İLGİLİ DİLEKÇE BURDA!
II. DÖNEM I. ZÜMRE TOPLANTISI Icon_minitimeSalı 07 Haz. 2011, 06:25 tarafından SBÖ

» MÜFETTİŞLERİN İSTEDİĞİ ŞÖK TOPLANTISI TUTANAĞI ÇİZELGESİ 2009-2010
II. DÖNEM I. ZÜMRE TOPLANTISI Icon_minitimeÇarş. 18 Mayıs 2011, 18:58 tarafından 06fatih06

» KAN TAHLİLİ YAPTIRDINIZ YORUMLAMASINI İSTİYORSUNUZ? BUYRUN!
II. DÖNEM I. ZÜMRE TOPLANTISI Icon_minitimePerş. 10 Mart 2011, 15:19 tarafından SBÖ

» OSMANLI PADİŞAHLARININ KABİRLERİNİN HANGİSİ, HANGİ İLİMİZDE Mİ?
II. DÖNEM I. ZÜMRE TOPLANTISI Icon_minitimeC.tesi 05 Mart 2011, 15:51 tarafından SBÖ

» HZ. MUHAMMED (SAV) HAYATI - KRONOLOJİK OLARAK -
II. DÖNEM I. ZÜMRE TOPLANTISI Icon_minitimeSalı 15 Şub. 2011, 00:19 tarafından SBÖ

» HZ. PEYGAMBERİMİZ DOĞDUĞUNDA MEYDANA GELEN MUCİZELER!
II. DÖNEM I. ZÜMRE TOPLANTISI Icon_minitimeSalı 15 Şub. 2011, 00:05 tarafından SBÖ

» TÜRKLERDE VE OSMANLIDA ARMA GELENEĞİ
II. DÖNEM I. ZÜMRE TOPLANTISI Icon_minitimeC.tesi 22 Ocak 2011, 12:22 tarafından merien

» YİNE DİZİ YOLUYLA TARİHİMİZE SALDIRI!-MUHTEŞEM YÜZYIL
II. DÖNEM I. ZÜMRE TOPLANTISI Icon_minitimePaz 09 Ocak 2011, 11:52 tarafından SBÖ

» ANADOLU LİSELERİNE ÖĞRETMEN ALIMI - 2010
II. DÖNEM I. ZÜMRE TOPLANTISI Icon_minitimeCuma 24 Ara. 2010, 13:25 tarafından SBÖ

» Coğrafya 9.Sınıf Harita Bilgisi-Sunular
II. DÖNEM I. ZÜMRE TOPLANTISI Icon_minitimeSalı 02 Kas. 2010, 10:16 tarafından SBÖ

» sana geliyorum mevlana
II. DÖNEM I. ZÜMRE TOPLANTISI Icon_minitimePtsi 25 Ekim 2010, 16:20 tarafından büşraavcıoğlu

» ÖĞRETMEN NOT DEFTERİ RESMEN KALDIRILDI!
II. DÖNEM I. ZÜMRE TOPLANTISI Icon_minitimePerş. 07 Ekim 2010, 08:10 tarafından SBÖ

» OKULLARIMIZDA OLMASI GEREKEN GÖRGÜ KURALLARINDAN BAZISI!
II. DÖNEM I. ZÜMRE TOPLANTISI Icon_minitimeC.tesi 18 Eyl. 2010, 06:51 tarafından SBÖ

» MEMURLARA VERİLEN ÇOK ÖNEMLİ 58 SOSYAL HAK!
II. DÖNEM I. ZÜMRE TOPLANTISI Icon_minitimePtsi 13 Eyl. 2010, 08:50 tarafından SBÖ

» OY KULLANMA KLAVUZU - RESİMLİ ANLATIMI
II. DÖNEM I. ZÜMRE TOPLANTISI Icon_minitimeC.tesi 11 Eyl. 2010, 08:17 tarafından SBÖ

» MADDE MADDE ANAYASA DEĞİŞİKLİĞİ - 2010
II. DÖNEM I. ZÜMRE TOPLANTISI Icon_minitimeÇarş. 08 Eyl. 2010, 15:16 tarafından SBÖ

Seçme Makaleler
Galeri
II. DÖNEM I. ZÜMRE TOPLANTISI Empty

 

 II. DÖNEM I. ZÜMRE TOPLANTISI

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
SBÖ
Site Emektarı
SBÖ


Nerelisiniz? : Sivas+Trabzon
Erkek
Kayıt tarihi : 30/09/07
Mesaj Sayısı : 2147
Puanlar : 18761

II. DÖNEM I. ZÜMRE TOPLANTISI Empty
MesajKonu: II. DÖNEM I. ZÜMRE TOPLANTISI   II. DÖNEM I. ZÜMRE TOPLANTISI Icon_minitimePerş. 13 Mart 2008, 06:48


AKINCITÜRK İHSAN DİKMEN İLKÖĞRETİM OKULU
2007/2008 YILI II. DÖNEM SOSYAL BİLGİLER GURUBU ZÜMRE ÖĞRETMENLER
KURULU TOPLANTI TUTANAĞI


Toplantı Tarihi: 28. 02. 2008

Toplantı saati: 12.30

Toplantıya katılanlar: Ahmet YİĞİT,

Toplantı no: 2



GÜNDEM:

1-Açılış ve yoklama

2-İlköğretim Yönetmeliğinin Zümre Öğretmenler Kurulu Toplantılarıyla ilgili Maddesinin

okunması

3–2007–2008 Eğitim-Öğretim yılının I. Döneminde alınan zümre kararların gözden geçirilmesi,

ders programlarının yayınlandığı tebliğler dergilerinin incelenmesi,

4-Derslerde uygulanacak metotların seçimi.

5-Küresel Isınma konulu genelge kapsamında Sosyal Bilgiler dersinde Küresel Isınma

konularının işlenmesi.

6-Ölçme ve değerlendirme esaslarının belirlenmesi.

7-Proje görevlerinin toplanma tarihinin belirlenmesi. Performans görevlerinin verilmesinde

dikkat edilecek hususlar.

8-Derslerde kullanılacak araç ve gereçlerin görüşülmesi

9- Birinci Dönem Başarı durumunun değerlendirilmesi ve derslerinde başarısız olan öğrencilerin başarılarının arttırılması için alınacak önlemlerin belirlenmesi, okul aile işbirliği ve eğitim öğretime etkileri

10- Dilek ve temenniler



_________________________________________________________________________________

1- Açılış ve yoklama yapılarak Zümre Başkanı Ahmet YİĞİT, Sosyal Bilgiler Öğretmenleri Eren Bahri GÖK ve Esra TOPÇUOĞLU’nun hazır olduğu görüldü.



2- İlköğretim yönetmeliğinin zümre öğretmenler toplantıları ile ilgili maddesi okundu. İncelendi ve açıklandı.



3–2007–2008 Eğitim-Öğretim yılının I. Dönemine ait Zümre Öğretmenleri Toplantı Tutanağı,

zümre Öğretmeni Eren Bahri GÖK tarafından okundu. Kurulda alınan kararlara uyulduğu görüldü. Zümre öğretmenlerinin zümre kararlarını zaman zaman gözden geçirmesinin yararlı olacağı belirtildi



2490 Sayılı Tebliğler Dergisinden Vatandaşlık 8 Dersinin ve 2488–2090–2501 Sayılı Tebliğler Dergisinden İnkılâp Tarihi Dersinin Müfredat Programı ve değişen 6.sınıf ve 7. sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Programı incelendi. Programın titizlikle uygulanması ve derslerin sınıfın seviyesine uygun bir şekilde işlenmesi halinde belirlenen amaçlara ulaşabileceği hususunda fikir birliği ortaya çıktı. Bu derslerin öneminden bahsedilerek öğrencilerin motive edilmesi şeklinde ortak bir fikir ortaya çıktı.



4- Gündemin 4. Maddesi olan, derslerde uygulanacak metotların seçimi ile ilgili olarak söz alan Esra TOPÇUOĞLU, derslerin özelliğinden dolayı daha çok araştırma , inceleme, harita çizimi, harita kullanımını alışkanlık haline getirecek metotların öğrenmede etkili olacağını söyledi. Dersler işlenirken öğrencileri ezberden uzaklaştırarak, derslere yöneltmenin gereğini vurguladı. Öğrencilere anlatım, soru-cevap, grup çalışmaları, gibi etkin anlatım yöntemlerinin uygulanması halinde derlere katılımın fazla olacağına işaret etti. Derslerde anlatım, soru-cevap, grup çalışması, karşılaştırma metotlarının kullanılmasına karar verildi. Ayrıca, Yeni Müfredat sayesinde Sosyal Bilgiler 6 ve 7’de yeni müfredatın uygulamasında ezbercilikten uzaklaşıldığını, öğrenci merkezli eğitime ağırlık verildiğini söyledi.











5- Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu’nun 28.08. 2007 tarih ve 2007/66 nolu genelgesi uyarınca KÜRESEL ISINMA konusunda, ortaya çıkan kuraklık, su kaynaklarının hızla kuruması, su kirliliği, su tasarrufu konuları SOSYAL BİLGİLER dersi içerisinde yeri geldikçe bağlantılı konularda işlenmesi gerekliliği üzerinde duruldu.



6- Gündemin altıncı maddesine geçildi. Zümre başkanı Ahmet YİĞİT tarafından yönetmeliğin not verme ile ilgili maddesi okundu ve açıklandı. Aynı maddede yer alan ölçme ve değerlendirme esaslarına geçildi. Branş içinde yer alan derslerin yazılı sınav haftaları ayrı ayrı belirlendi. İlgili hafta içindeki tam tarihlerin belirlenerek ilgili durumlara göre e-okula işlenmesi konusunda görüş birliğine varıldı. Buna göre;



T.C İnkılap Tarihi ve ******çülük ve Vatandaşlık dersi yazılıları

2.Dönem 1. Yazılı sınav : Nisan 2. Hafta

2.Dönem 2. Yazılı sınav : Mayıs 3. Hafta



Sosyal Bilgiler dersi yazılıları,

2.Dönem 1. Yazılı sınav : Nisan 2. Hafta

2.Dönem 2. Yazılı sınav : Mayıs 4. Hafta







7- Proje çalışmaları ve performans görevleri ile ilgili yeni yönetmelik okundu. Buna göre,



Proje: Öğrencilerin grup hâlinde veya bireysel olarak istedikleri bir alan veya konuda inceleme, araştırma ve yorum yapma, görüş geliştirme, yeni bilgilere ulaşma, özgün düşünce üretme ve çıkarımlarda bulunmaları amacıyla ders öğretmeni rehberliğinde yapacakları çalışmaları,

Performans görevi: (Değişik:20.8.2007/26619 RG ) Programda öngörülen eleştirel düşünme, problem çözme, okuduğunu anlama, yaratıcılığını kullanma, araştırma yapma gibi öğrencinin bilişsel, duyuşsal, psikomotor, alandaki becerilerini kullanmasını, geliştirmesini ve bir ürün ortaya koymasını gerektiren çalışmaları kapsayan ve öğretmen rehberliğinde yaptırılan görevleri kapsar.



6.7.8. Sınıflar için proje ve performans görevlerinin bu çerçevede ve sene başı zümresinde belirtildiği gibi verilmesi kararına varıldı. Performans görevlerinde Milli Eğitim Bakanlığının son genelgesi dikkate alınarak eve verilecek ödev şekline değil de öğrencilerin performanslarının sınıf içinde görülüp değerlendirilmesi şeklinde sınıf içi etkinlik şeklinde performans görevlerinin verilmesi benimsendi. Proje çalışmalarının Nisan ayının son haftası toplanmasına, değerlendirmenin de şu şekilde yapılmasına karar verildi.



SOSYAL BİLGİLER PROJE VE PERFORMANS GÖREVİ DEĞERLENDİRME ÖLÇEĞİ



Farklı bilgi kaynakları kullanarak bilgi ve veri planlama: 10

Bilgilerin bir bütün haline getirilmesi: 10

Ödev konusu ile ilgili temel kavramları anlama, anlatma: 10

Zamanı iyi kullanma: 10

Raporun düzeni, görünüşü, yazım kurallarına uygunluğu: 15

Kaynakçanın belirtilmesi: 15

Yaratıcılık: 15

Ortaya çıkan ürünün konunun amacına uygunluğu: 15



8- Okulun imkânları ölçüsünde araç gereç kullanılmasına ( haritalar, gazete kupürleri, yardımcı kitaplar … v.s ) karar verildi.



9- Birinci Dönemin başarı oranının % 75-80 civarında olduğunu söyleyebiliriz. Başarısız olan öğrenciler için şu uygulamalar yapılması önerildi. Okul rehber öğretmeni ile işbirliği içinde öğrencilerin velileri ile de görüşerek başarısızlık nedenlerinin tespit edilmesine karar verildi. Zümre başkanı Ahmet YİĞİT bu maddeyle ilgili olarak aşağıdaki görüşlerin benimsendiğini belirtti.



· Ders konularının somutlaştırılması ve başarı oranının arttırılması için alınacak önlemler:

· Siyasi olayların seyrinden çok, neden –sonuç ilişkisi üzerinde durulacak ayrıntı sayılabilecek tarihlerle, yer ve kişi adları ezberletilmeyecek, ancak Türk tarihinde önemli olayların tarihleri ve neden- sonuçları özellikle öğretilecek.

· Bugünü daha iyi değerlendirebilmeleri için geçmiş çağlardaki siyasi, sosyal, ekonomik olayların nedenleri ve sonuçları üzerinde, günümüzle kıyaslama yaparak düşünme, araştırma ve muhakeme yapma yeteneğini geliştirmek,

· Öğrenciye bireysel çalışmalar verilerek konuşma yeteneği kazandırmak, özellikle tartışma konuları verilerek üzerinde düşünebilme, düşündüklerini uygun ve anlaşılır bir dille aktarma yeteneğini geliştirmek,

· Soru cevap metoduyla dersin sonunda mümkün olduğu kadar bilgilerin değerlendirilmesine çalışmak,

· Her konu ile ilgili verilen ödevlerin kontrol edilerek, hataların düzeltilmesine çalışmak, böylece sistemli ödev yapma alışkanlığı kazandırmak.

· Eğitimde öğrenci- öğretmen –veli işbirliğine önem vermek gerekir. Velilerin öğrencilerini gözlem ve takip etmeleri olumlu davranış gelişimine ve başarının artmasına doğrudan etki edecektir. Öğrenci velilerinin yıl içerisinde yapılan veli toplantılarına katılmaları mutlaka sağlanmalıdır.

· Öğrencilerin SBS’ye uygun şekilde motive edilmesi sağlanmalıdır.





10- Zümre başkanı Ahmet YİĞİT başarılar dileyerek toplantıya son vermiştir.









Ahmet YİĞİT Eren Bahri GÖK Esra TOPCUOĞLU

Zümre Başkanı Sosyal Bilgiler Öğretmeni Sosyal Bilgiler Öğretmeni















Hüseyin ERDOĞAN

Okul Müdürü
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://vadii.yetkin-forum.com
 
II. DÖNEM I. ZÜMRE TOPLANTISI
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
 :: ÖĞRETMENLİK ve ARADIKLARI HERŞEY :: SOSYAL BİLGİLER İLE İLGİLİ HERŞEY-
Buraya geçin: