SBÖ Site Emektarı
Nerelisiniz? : Sivas+Trabzon Kayıt tarihi : 30/09/07 Mesaj Sayısı : 2147 Puanlar : 18761
| Konu: II. DÖNEM I. ZÜMRE TOPLANTISI Perş. 13 Mart 2008, 06:48 | |
| AKINCITÜRK İHSAN DİKMEN İLKÖĞRETİM OKULU 2007/2008 YILI II. DÖNEM SOSYAL BİLGİLER GURUBU ZÜMRE ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTI TUTANAĞI Toplantı Tarihi: 28. 02. 2008Toplantı saati: 12.30Toplantıya katılanlar: Ahmet YİĞİT, Toplantı no: 2 GÜNDEM: 1-Açılış ve yoklama 2-İlköğretim Yönetmeliğinin Zümre Öğretmenler Kurulu Toplantılarıyla ilgili Maddesinin okunması 3–2007–2008 Eğitim-Öğretim yılının I. Döneminde alınan zümre kararların gözden geçirilmesi, ders programlarının yayınlandığı tebliğler dergilerinin incelenmesi, 4-Derslerde uygulanacak metotların seçimi. 5-Küresel Isınma konulu genelge kapsamında Sosyal Bilgiler dersinde Küresel Isınma konularının işlenmesi. 6-Ölçme ve değerlendirme esaslarının belirlenmesi. 7-Proje görevlerinin toplanma tarihinin belirlenmesi. Performans görevlerinin verilmesinde dikkat edilecek hususlar. 8-Derslerde kullanılacak araç ve gereçlerin görüşülmesi9- Birinci Dönem Başarı durumunun değerlendirilmesi ve derslerinde başarısız olan öğrencilerin başarılarının arttırılması için alınacak önlemlerin belirlenmesi, okul aile işbirliği ve eğitim öğretime etkileri 10- Dilek ve temenniler _________________________________________________________________________________ 1- Açılış ve yoklama yapılarak Zümre Başkanı Ahmet YİĞİT, Sosyal Bilgiler Öğretmenleri Eren Bahri GÖK ve Esra TOPÇUOĞLU’nun hazır olduğu görüldü. 2- İlköğretim yönetmeliğinin zümre öğretmenler toplantıları ile ilgili maddesi okundu. İncelendi ve açıklandı. 3–2007–2008 Eğitim-Öğretim yılının I. Dönemine ait Zümre Öğretmenleri Toplantı Tutanağı, zümre Öğretmeni Eren Bahri GÖK tarafından okundu. Kurulda alınan kararlara uyulduğu görüldü. Zümre öğretmenlerinin zümre kararlarını zaman zaman gözden geçirmesinin yararlı olacağı belirtildi 2490 Sayılı Tebliğler Dergisinden Vatandaşlık 8 Dersinin ve 2488–2090–2501 Sayılı Tebliğler Dergisinden İnkılâp Tarihi Dersinin Müfredat Programı ve değişen 6.sınıf ve 7. sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Programı incelendi. Programın titizlikle uygulanması ve derslerin sınıfın seviyesine uygun bir şekilde işlenmesi halinde belirlenen amaçlara ulaşabileceği hususunda fikir birliği ortaya çıktı. Bu derslerin öneminden bahsedilerek öğrencilerin motive edilmesi şeklinde ortak bir fikir ortaya çıktı. 4- Gündemin 4. Maddesi olan, derslerde uygulanacak metotların seçimi ile ilgili olarak söz alan Esra TOPÇUOĞLU, derslerin özelliğinden dolayı daha çok araştırma , inceleme, harita çizimi, harita kullanımını alışkanlık haline getirecek metotların öğrenmede etkili olacağını söyledi. Dersler işlenirken öğrencileri ezberden uzaklaştırarak, derslere yöneltmenin gereğini vurguladı. Öğrencilere anlatım, soru-cevap, grup çalışmaları, gibi etkin anlatım yöntemlerinin uygulanması halinde derlere katılımın fazla olacağına işaret etti. Derslerde anlatım, soru-cevap, grup çalışması, karşılaştırma metotlarının kullanılmasına karar verildi. Ayrıca, Yeni Müfredat sayesinde Sosyal Bilgiler 6 ve 7’de yeni müfredatın uygulamasında ezbercilikten uzaklaşıldığını, öğrenci merkezli eğitime ağırlık verildiğini söyledi. 5- Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu’nun 28.08. 2007 tarih ve 2007/66 nolu genelgesi uyarınca KÜRESEL ISINMA konusunda, ortaya çıkan kuraklık, su kaynaklarının hızla kuruması, su kirliliği, su tasarrufu konuları SOSYAL BİLGİLER dersi içerisinde yeri geldikçe bağlantılı konularda işlenmesi gerekliliği üzerinde duruldu. 6- Gündemin altıncı maddesine geçildi. Zümre başkanı Ahmet YİĞİT tarafından yönetmeliğin not verme ile ilgili maddesi okundu ve açıklandı. Aynı maddede yer alan ölçme ve değerlendirme esaslarına geçildi. Branş içinde yer alan derslerin yazılı sınav haftaları ayrı ayrı belirlendi. İlgili hafta içindeki tam tarihlerin belirlenerek ilgili durumlara göre e-okula işlenmesi konusunda görüş birliğine varıldı. Buna göre; T.C İnkılap Tarihi ve ******çülük ve Vatandaşlık dersi yazılıları 2.Dönem 1. Yazılı sınav : Nisan 2. Hafta2.Dönem 2. Yazılı sınav : Mayıs 3. Hafta Sosyal Bilgiler dersi yazılıları, 2.Dönem 1. Yazılı sınav : Nisan 2. Hafta2.Dönem 2. Yazılı sınav : Mayıs 4. Hafta 7- Proje çalışmaları ve performans görevleri ile ilgili yeni yönetmelik okundu. Buna göre, Proje: Öğrencilerin grup hâlinde veya bireysel olarak istedikleri bir alan veya konuda inceleme, araştırma ve yorum yapma, görüş geliştirme, yeni bilgilere ulaşma, özgün düşünce üretme ve çıkarımlarda bulunmaları amacıyla ders öğretmeni rehberliğinde yapacakları çalışmaları, Performans görevi: (Değişik:20.8.2007/26619 RG ) Programda öngörülen eleştirel düşünme, problem çözme, okuduğunu anlama, yaratıcılığını kullanma, araştırma yapma gibi öğrencinin bilişsel, duyuşsal, psikomotor, alandaki becerilerini kullanmasını, geliştirmesini ve bir ürün ortaya koymasını gerektiren çalışmaları kapsayan ve öğretmen rehberliğinde yaptırılan görevleri kapsar. 6.7.8. Sınıflar için proje ve performans görevlerinin bu çerçevede ve sene başı zümresinde belirtildiği gibi verilmesi kararına varıldı. Performans görevlerinde Milli Eğitim Bakanlığının son genelgesi dikkate alınarak eve verilecek ödev şekline değil de öğrencilerin performanslarının sınıf içinde görülüp değerlendirilmesi şeklinde sınıf içi etkinlik şeklinde performans görevlerinin verilmesi benimsendi. Proje çalışmalarının Nisan ayının son haftası toplanmasına, değerlendirmenin de şu şekilde yapılmasına karar verildi. SOSYAL BİLGİLER PROJE VE PERFORMANS GÖREVİ DEĞERLENDİRME ÖLÇEĞİ Farklı bilgi kaynakları kullanarak bilgi ve veri planlama: 10Bilgilerin bir bütün haline getirilmesi: 10Ödev konusu ile ilgili temel kavramları anlama, anlatma: 10Zamanı iyi kullanma: 10Raporun düzeni, görünüşü, yazım kurallarına uygunluğu: 15 Kaynakçanın belirtilmesi: 15 Yaratıcılık: 15 Ortaya çıkan ürünün konunun amacına uygunluğu: 15 8- Okulun imkânları ölçüsünde araç gereç kullanılmasına ( haritalar, gazete kupürleri, yardımcı kitaplar … v.s ) karar verildi. 9- Birinci Dönemin başarı oranının % 75-80 civarında olduğunu söyleyebiliriz. Başarısız olan öğrenciler için şu uygulamalar yapılması önerildi. Okul rehber öğretmeni ile işbirliği içinde öğrencilerin velileri ile de görüşerek başarısızlık nedenlerinin tespit edilmesine karar verildi. Zümre başkanı Ahmet YİĞİT bu maddeyle ilgili olarak aşağıdaki görüşlerin benimsendiğini belirtti. · Ders konularının somutlaştırılması ve başarı oranının arttırılması için alınacak önlemler:· Siyasi olayların seyrinden çok, neden –sonuç ilişkisi üzerinde durulacak ayrıntı sayılabilecek tarihlerle, yer ve kişi adları ezberletilmeyecek, ancak Türk tarihinde önemli olayların tarihleri ve neden- sonuçları özellikle öğretilecek.· Bugünü daha iyi değerlendirebilmeleri için geçmiş çağlardaki siyasi, sosyal, ekonomik olayların nedenleri ve sonuçları üzerinde, günümüzle kıyaslama yaparak düşünme, araştırma ve muhakeme yapma yeteneğini geliştirmek,· Öğrenciye bireysel çalışmalar verilerek konuşma yeteneği kazandırmak, özellikle tartışma konuları verilerek üzerinde düşünebilme, düşündüklerini uygun ve anlaşılır bir dille aktarma yeteneğini geliştirmek,· Soru cevap metoduyla dersin sonunda mümkün olduğu kadar bilgilerin değerlendirilmesine çalışmak,· Her konu ile ilgili verilen ödevlerin kontrol edilerek, hataların düzeltilmesine çalışmak, böylece sistemli ödev yapma alışkanlığı kazandırmak.· Eğitimde öğrenci- öğretmen –veli işbirliğine önem vermek gerekir. Velilerin öğrencilerini gözlem ve takip etmeleri olumlu davranış gelişimine ve başarının artmasına doğrudan etki edecektir. Öğrenci velilerinin yıl içerisinde yapılan veli toplantılarına katılmaları mutlaka sağlanmalıdır.· Öğrencilerin SBS’ye uygun şekilde motive edilmesi sağlanmalıdır. 10- Zümre başkanı Ahmet YİĞİT başarılar dileyerek toplantıya son vermiştir. Ahmet YİĞİT Eren Bahri GÖK Esra TOPCUOĞLU Zümre Başkanı Sosyal Bilgiler Öğretmeni Sosyal Bilgiler Öğretmeni Hüseyin ERDOĞAN Okul Müdürü | |
|