SBÖ Site Emektarı
Nerelisiniz? : Sivas+Trabzon Kayıt tarihi : 30/09/07 Mesaj Sayısı : 2147 Puanlar : 18782
| Konu: I. DÖNEM SOSYAL BİLGİLER GRUBU ZÜMRESİ Perş. 13 Mart 2008, 06:23 | |
| 2007-2008 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI AKINCITÜRK İHSAN DİKMEN İLKÖĞRETİM OKULU SOSYAL BİLGİLER GURUBU ZÜMRE TOPLANTI TUTANAĞI TARİH : 25.09.2007 SAAT : 12.00TOPLANTI YERİ : Öğretmenler Odası GÜNDEM MADDELERİ1- Açılış ve yoklama 2- Yeni İlköğretim Programının incelenmesi3- 2006-2007 Eğitim Öğretim yılının başarı durumunun değerlendirilmesi 4- Ünitelendirilmiş yıllık planların ve ders planlarının uygulanması5- Ölçme ve değerlendirme uygulamaları6- Yöntem ve tekniklerin belirlenmesi 7- Ders araç gereçlerinin kullanımı8- Başarıyı arttırmak için yapılacak çalışmalar9- Türkçe’nin doğru ve güzel kullanımı10- ******çülük konularının derslerde işlenmesi11- Diğer zümre öğretmenleri ile işbirliğinin yapılması12- Proje ödevlerinin ve performans görevlerinin belirlenmesi13- Dilek ve temenniler14- Kapanış GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ 1- Sosyal Bilgiler Zümre Başkanı Ahmet YİĞİT tarafından, 25.09.2007 günü saat 12.00’da Öğretmenler Odasında toplantı başlatılmıştır. Yeni eğitim öğretim yılının hayırlı ve başarılı geçmesi dileğini söyledi.Toplantıya Sosyal Bilgiler Öğretmenleri Ahmet YİĞİT ve Hatice AĞNİR katılmıştır.2- Yeni İlköğretim Programı incelendi. Yapılan değişiklikler görüldü. Yeni program uygulanacaktır.3- Hatice AĞNİR , Sosyal Bilgiler 6. sınıf programının uygulanmasında ,haftalık ders saatinin yetmediği, programın yoğun olduğunu söyledi. Ayrıca Sosyal Bilgiler konularının 6-7 üniteye sığmayacak kadar geniş olduğunu, konuların sıkıştırılmış olduğunu, konuları yetiştirmek için hızlı geçmek zorunda kalıyoruz dedi. Ahmet YİĞİT , öğrencilerin ders ve çalışma kitabının çok güzel hazırlandığını, öğrencilerin zevkle çalıştıklarını gözlemleyebiliyoruz dedi. Derslere katılımın arttığını ve öğrencilerin daha aktif olduğunu da söyledi. Hatice AĞNİR , öğretmen kılavuz kitabının çok güzel hazırlandığını, dersi nasıl işlememiz gerektiği güzelce verilmiş , biz de zevkle ders işliyoruz . çok da verimli oluyor dedi.Ayrıca kılavuz kitapta yapılması istenen etkinlikleri yapmaya çalışırsak zaman yetmiyor. Zaman yeterli olsa çok daha mükemmel olacak dedi.Ahmet YİĞİT ,ölçme değerlendirmeye hiç zaman kalmıyor. Yapılan bir etkinliği, en önemlisi kazanımları derste nasıl değerlendireceğiz? Gözlem formlarını her ünite sonunda her kazanım için ve her bir öğrenci için doldurmak gerekiyor. Ama zaman kesinlikle yetmiyor. Sınıflardaki öğrenci mevcutları oldukça kalabalık. Bu yüzden ölçme değerlendirmeyi tam olarak yapamıyoruz dedi. 4- İlköğretim yönetmeliğine göre kılavuz kitabı olan derslerde ünitelendirilmiş yıllık plan ve ders planı yapılmayacak , kılavuz kitabı olmayan derslerde planlar yapılacaktır. Buna göre Sosyal Bilgiler 6-7 derslerinde planlar yapılmayacak zaten planlar kılavuz kitaplarda var. 8. sınıf T.C İnkılap Tarihi ve ******çülük dersi ve Vatandaşlık ve İnsan Hakları dersi için planlar yapılmaya devam edilecektir.5- Sosyal Bilgiler 6-7 derslerinden, 8. sınıf T.C İnkılap Tarihi ve ******çülük dersi, Vatandaşlık ve İ.H.E dersi için her dönemde 2 yazılı yoklama yapılması uygun bulundu. Yazılı Yoklama Tarihleri 1. Yazılı Yoklama | Kasım ayının ikinci haftası | 2. Yazılı Yoklama | Ocak ayının ikinci haftası | 1. Yazılı Yoklama | Nisan ayının ikinci haftası | 2. Yazılı Yoklama | Mayıs ayının son haftası | 6- Derslerin içeriğine göre uygun yöntem ve tekniğin kullanılması kararlaştırıldı. ( Beyin fırtınası, tartışma, anlatım, drama…..) 7- Derslerde ,okulun imkanları ölçüsünde, araç gereç kullanılması kararlaştırıldı. ( Haritalar, levhalar vs…)8- Ahmet YİĞİT , Öğretmen-veli-öğrenci ilişkisinin iyi kurulması, davranış bozukluğu olan öğrencilerin tespit edilip rehberlik edilmesi ve rehber öğretmene yönlendirilmesi , öğrencilerin görev ve sorumluluklarını yapıp yapmadıklarını kontrol ederek, bir sonraki dersin konularının önceden verilerek öğrencilerin derslere hazır gelmelerinin sağlanması gerekir. Ünite sonundaki değerlendirmelerin yapılmaya çalışılması, öğrencilere kendi gelecekleri için düzenli çalışmaları gerektiği sık sık hatırlatılmalıdır. Öğrencilere örnek davranışlar sergilenmelidir dedi.9- Hatice AĞNİR , derslerde Türkçe’nin güzel ve doğru kullanımına dikkat etmemiz gerektiğini ve öğrencilerimize örnek olmamız gerektiğini söyledi.10- ******çülük konularının derslerde yeri geldikçe işlenmesine titizlikle uyulacaktır.11- Ahmet YİĞİT , kılavuz kitaplarda diğer zümre öğretmenleriyle hangi konularda işbirliği yapılması gerektiği zaten belirtilmiş, kılavuz kitabı olmayan derslerde konuların muhtevasına göre diğer zümre öğretmenleriyle yeri geldikçe işbirliği yapılması, öğrencilerin dersi daha iyi kavramaları açısından gereklidir dedi.12- Proje ödevleri ve performans görevlerini gösteren liste ayrı bir kağıda yazılacaktır.13- 2007-2008 Eğitim öğretim yılının başarılı geçmesi dileğiyle toplantı 13.00’da sona ermiştir. Ahmet YİĞİT Hatice AĞNİR Hüseyin ERDOĞANSosyal Bilgiler Öğretmeni Sosyal Bilgiler Öğretmeni Okul Müdürü | |
|
SBÖ Site Emektarı
Nerelisiniz? : Sivas+Trabzon Kayıt tarihi : 30/09/07 Mesaj Sayısı : 2147 Puanlar : 18782
| Konu: Geri: I. DÖNEM SOSYAL BİLGİLER GRUBU ZÜMRESİ Perş. 13 Mart 2008, 06:24 | |
| SOSYAL BİLGİLER 6
PERFORMANS GÖREVLERİ :
1- Sümer Medeniyeti
2- Babil Medeniyeti
3- Asur Medeniyeti
4- Kavimler Göçü ve Sonuçları
5- Tarihte İpek Yolu
6- İslamiyetin Doğuşu
7- Türklerin İslamiyet’e Girişi
8- İlk Müslüman Türk Devletleri
9- Nevruz Bayramı
10- İlk Türk Kitabeleri
11- Türkiye’nin Coğrafî Konumu
12- Ülkemizin Sattığı Ürünler
13- Ülkemizin Aldığı Ürünler
14- Yönetim Şekilleri
15- Veda Hutbesi
PROJE ÖDEVLERİ :
1- ******’ün Sosyal Bilimler Alanında Yaptığı Çalışmalar
2- Türkiye’de İklim Çeşitleri
3- Hitit Medeniyeti
4- Frig Medeniyeti
5- Lidya Medeniyeti
6- Urartu Medeniyeti
7- İlk Türk Destanları
8- Büyük Hun Devleti
9- Göktürk Devleti
10- Uygur Devleti
11- Ülkemizin Madenleri
12- Ülkemizde Tarım Ürünleri
13- Demokrasi
14- İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi
15- Pirî Reis
SOSYAL BİLGİLER 7
PERFORMANS GÖREVLERİ :
1- TRT’nin Tarihi
2- Özgürlüklerimiz
3- ******’ün Basın Yayın Alanındaki Çalışmaları
4- Anadolu Ajansı
5- Neden Sayılıyoruz?
6- Anadolu’da Kurulan İlk Türk Devletlerini Gösteren Harita
7- Yunus Emre Biyografisi
8- Hacı Bektaş Velî Biyografisi
9- Mevlana Biyografisi
10- Haçlı Seferlerini Gösteren Harita
11- Osmanlı Devleti’nin Kuruluşu
12- Barbaros Hayrettin Paşa Biyografisi
13- Kanunî Sultan Süleyman Biyografisi
14- İbrahim Müteferrika Biyografisi
15- Mehter
PROJE KONULARI :
1- Haklarımız
2- ****** Biyografisi
3- Anadolu’da Kurulan İlk Türk Devletleri
4- Bursa’da Türbesi Bulunan Osmanlı Padişahları
5- Bursa’daki Osmanlı Hanları
6- Bursa’daki Osmanlı Camileri
7- Bursa’daki Osmanlı Medreseleri
8- III.Selim Biyografisi
9- Osmanlı’da Tımar sistemi
10- Tarihte Ticaret Yolları Önemleri
11- Sanayi İnkılabı
12- Türk-İslam Devletlerinde Vakıflar
13- Ahî Teşkilatı
14- Türk Bilim Adamları
15- Rönesans
TC İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK 8
PERFORMANS GÖREVLERİ :
1- ******’ün hayatını anlatan fotoğraf albümü veya Powerpoint sunusu hazırlama
2- ****** ilkeleri (Her biri ayrı ayrı)
3- 1914-1945 yılları arasındaki önemli olayları gösteren tarih şeridi hazırlama
4- Çanakkale Cephesi ve önemi
5- Kurtuluş Savaşında Türk kadınının yeri
6- Büyük Taarruz ve Başkomutanlık Meydan Savaşı ve tarihimizdeki yeri
7- Kurtuluş Savaşı yıllarında Bursa Şehrimiz
8- Lozan Barış Antlaşması
9- Cumhuriyetin ilanı
10- Ekonomik alanda yapılan inkılaplar
11- toplumsal alanda yapılan inkılaplar
PROJE KONULARI :
1- ******’ün hayatını anlatan fotoğraf albümü veya Powerpoint sunusu hazırlama
2- I.Dünya Savaşı’nda Osmanlı Devleti’nin Savaştığı Cepheler
3- Mondros Ateşkes Antlaşması
4- Sevr Antlaşması
5- Kuva-yı Milliye
6- Erzurum Kongresi
7- Sivas Kongresi
8- Sakarya Meydan Savaşı
9- Musul- Kerkük Meselesi
10- Montrö Boğazlar Sözleşmesi ve önemi
11- Eğitim ve kültür alanında yapılan inkılaplar
12- II. Dünya Savaşı ve Türkiye | |
|
SBÖ Site Emektarı
Nerelisiniz? : Sivas+Trabzon Kayıt tarihi : 30/09/07 Mesaj Sayısı : 2147 Puanlar : 18782
| Konu: Geri: I. DÖNEM SOSYAL BİLGİLER GRUBU ZÜMRESİ Perş. 13 Mart 2008, 06:25 | |
| PERFORMANS DEĞERLENDİRME ÖLÇEĞİÖLÇÜTLER | PUAN | Zamanında ödevini yapma alışkanlığı kazanma | 10 | Planlı çalışma alışkanlığı kazanma ve uygulama | 10 | Türkçe’yi iyi ve etkili kullanma | 10 | Kompozisyon | 10 | Estetik (temizlik, ahenk ve güzellik) | 10 | Yazım ve noktalamaya uyum | 10 | Kaynaklara ulaşma ve yeterince kullanma | 10 | Konu kapsamının yeterliği | 10 | Bilgi toplama yöntemlerini kullanmasındaki başarısı | 10 | Bir ana fikre ulaşma, yorumlama, amaca uygunluk | 10 | TOPLAM | 100 | 1.DÖNEM 2.DÖNEM Performans Ödev Takvimi: Performans Ödev Takvimi: Ödevin verilme zamanı : Kasım ayının ilk haftası Ödevin verilme zamanı : Mart ayının ikinci haftası Ödevin teslim zamanı : Aralık ayının ilk haftası Ödevin teslim zamanı : Nisan ayının son haftası Proje Ödev Takvimi: Ödevin verilme zamanı : Kasım ayının ilk haftası Ödevin teslim zamanı : Nisan ayının ikinci haftası | |
|