En son konular | » 2009-2010 YILI 8. SINIFLAR T.C. İNKILAP TARİHİ DERSİ BEP YILLIK PLANIC.tesi 10 Kas. 2012, 12:07 tarafından atk111 » CUMA NAMAZI NASIL KILDIRILIR?Paz 04 Eyl. 2011, 12:02 tarafından SBÖ» liquid fish oil benefitsSalı 02 Ağus. 2011, 10:39 tarafından Misafir » LALE, ALLAH'I SİMGELER NİÇİN?Ptsi 04 Tem. 2011, 09:25 tarafından SBÖ» SÖZLEŞMELİ ÖĞRETMENİN KADROYA GEÇİŞİ İÇİN İLGİLİ DİLEKÇE BURDA!Salı 07 Haz. 2011, 06:25 tarafından SBÖ» MÜFETTİŞLERİN İSTEDİĞİ ŞÖK TOPLANTISI TUTANAĞI ÇİZELGESİ 2009-2010Çarş. 18 Mayıs 2011, 18:58 tarafından 06fatih06 » KAN TAHLİLİ YAPTIRDINIZ YORUMLAMASINI İSTİYORSUNUZ? BUYRUN!Perş. 10 Mart 2011, 15:19 tarafından SBÖ» OSMANLI PADİŞAHLARININ KABİRLERİNİN HANGİSİ, HANGİ İLİMİZDE Mİ?C.tesi 05 Mart 2011, 15:51 tarafından SBÖ» HZ. MUHAMMED (SAV) HAYATI - KRONOLOJİK OLARAK -Salı 15 Şub. 2011, 00:19 tarafından SBÖ» HZ. PEYGAMBERİMİZ DOĞDUĞUNDA MEYDANA GELEN MUCİZELER!Salı 15 Şub. 2011, 00:05 tarafından SBÖ» TÜRKLERDE VE OSMANLIDA ARMA GELENEĞİC.tesi 22 Ocak 2011, 12:22 tarafından merien » YİNE DİZİ YOLUYLA TARİHİMİZE SALDIRI!-MUHTEŞEM YÜZYILPaz 09 Ocak 2011, 11:52 tarafından SBÖ» ANADOLU LİSELERİNE ÖĞRETMEN ALIMI - 2010Cuma 24 Ara. 2010, 13:25 tarafından SBÖ» Coğrafya 9.Sınıf Harita Bilgisi-SunularSalı 02 Kas. 2010, 10:16 tarafından SBÖ» sana geliyorum mevlanaPtsi 25 Ekim 2010, 16:20 tarafından büşraavcıoğlu » ÖĞRETMEN NOT DEFTERİ RESMEN KALDIRILDI!Perş. 07 Ekim 2010, 08:10 tarafından SBÖ» OKULLARIMIZDA OLMASI GEREKEN GÖRGÜ KURALLARINDAN BAZISI!C.tesi 18 Eyl. 2010, 06:51 tarafından SBÖ» MEMURLARA VERİLEN ÇOK ÖNEMLİ 58 SOSYAL HAK!Ptsi 13 Eyl. 2010, 08:50 tarafından SBÖ» OY KULLANMA KLAVUZU - RESİMLİ ANLATIMIC.tesi 11 Eyl. 2010, 08:17 tarafından SBÖ» MADDE MADDE ANAYASA DEĞİŞİKLİĞİ - 2010Çarş. 08 Eyl. 2010, 15:16 tarafından SBÖ |
Seçme Makaleler | |
| | BAŞARILI ÖĞRETMEN | |
| | Yazar | Mesaj |
---|
SBÖ Site Emektarı
Nerelisiniz? : Sivas+Trabzon Kayıt tarihi : 30/09/07 Mesaj Sayısı : 2147 Puanlar : 18746
| Konu: BAŞARILI ÖĞRETMEN Çarş. 22 Nis. 2009, 13:15 | |
| Değerli eğitimci arkadaşlar ve her şeyimiz, gurur kaynağımız, geleceğimiz sevgili öğrenciler! İnsanoğlu var oluşundan itibaren belli bir ritimle değişik ortamlarda farklı şekillerde ama bir şekilde eğitmiş, eğitilmiş ve nihayetinde gelişme göstermiştir. Bu noktada daha iyi bir bilgiye sahip olmak için tarihimize baktığımızda hangi dönemlerde bu gelişmeler daha aktif olmuş hangi dönemlerde daha az aktif olmuş bunu görürüz. Nihayetinde tarih, ileriye sıçramak için geriye gerilmek. Daha başarılı olmak için buna her daim muhtacız. Bendeniz de bu noktada hem öğrencilik yıllarımı göz önünde bulundurarak empati kurdum hem de eğitimci olarak şu ana kadar kazandığım tecrübelerimden yararlandım ve aşağıdaki gibi bir ilaç listesi oluşturdum. Öğrencilere sadece, hak ettiklerini vermeye çalışmak lazım. Bu tavır hem buna değmeyecek olanları daha da yaramaz olmaktan korur, hem de diğer öğrencilere haksızlık edilmemiş olunur. Her öğrenciyi fiziksel ve psikolojik olarak çok iyi tanımak gerekir. Böylece onlara karşı olumlu ya da olumsuz yönde peşin hükümler verme yanlışlığından uzak durulmuş olunur. Bir öğretmenin yapmayacağı / yapamayacağı veya yaptırmayacağı / yaptıramayacağı hiçbir sözü söylememesi en isabetli tutum olacaktır. Nitekim böylece öğreticinin kendisine olan saygınlığı da korunmuş olur. Haddinden fazla öğrencilerle bir arada bulunmak, onları sıkabilir, rahatsız edebilir ve dolayısıyla öğretmene olan davranışlarında gevşemeye neden olabilir. Yapılan iyilikler için kimsenin minnet duymasını beklememek, onları o pozisyona düşürmemek gerekir. Öğrencilere, yapacakları bir şey karşılığında ödüllendirileceği söylenmişse, ödüllerini vermek; cezalandırılacağı söylenmişse de hakkaniyetle cezalandırmak öğrencilerin güvenini kazanmada büyük önem arz eder. Bir öğrenci cezalandırılırken, suçsuzların da bu esnada, bilmeyerek de olsa, cezalandırılabileceğini unutmamak gerekir! Bu bağlamda dikkat hat safhada olmalı ve hakkaniyetten uzaklaşılmamalıdır. Konuştukça konuşmak belki insanın hoşuna gidebilir lakin öğrenciler, bundan sıkılıyor olabilir. Bu nedenle konuşma süresini en uygun şekilde ayarlamak daha faydalıdır. Konuşurken kullanılan her kelimeyi tane tane seçerek ve bilinçli olarak söylemek, söylenilen her sözün de arkasında olmak tutarlı olmanın en güzel ifadesidir. Suç işleyen bir öğrenciye nasıl muamelede bulunulacağına karar vermeden önce onu, çok sert olmayan bir tavırla ve dikkatle dinlemek hatayı ortadan kaldırmada daha faydalı olacaktır. Öğrencileri, onlara verilen görevlerin çokluğu ile boğmak onları yaptıklarından ya yaptıranlardan soğutacaktır. Fakat hemen hepsine de bir görev vermek, onunla uğraşmalarını sağlamak, sıkmadan da onlar üzerinde bir etki sağlamak onların kendilerine olan güvenlerini arttıracak, kendilerine değer verildiğini hissetmelerine sebep olacaktır. Hangi halet-i ruhiye içinde olunursa olunsun, bir şeyler sormak, anlatmak için gelen öğrenciyi, tatmin edici cevapları vermeden, en azından onun duygularına saygı gösterildiğini hissettirmeden onu göndermek öğrencinin ruhsal yapısında yıpranmalara neden olacaktır. Öğrencilerin pek hoşuna gitmeyen bir işi yaptırmak zorunda kalındığında, o işi yaptırırken onlara, her aşamada destekleyici, motive edici, ödüllendirici sözler söylemek gerekir. Unutmamak lazım ki, hayat bir yankı gibidir. Öğrenciye ne verilirse ondan da aynısı alınır. Ne kadar saygı duyulması isteniyorsa o kadar sevgi göstermek gerekir. Zaman zaman övgülerde bulunarak onların motivasyonlarının artmasına sebep olmak biz eğitimcilerden hiçbir şey kaybettirmez! Her durumda, öğrencileri kırmamaya çalışmak gerekir! Bir eğitimci bildiği doğruları uygulamaktan çekinmemelidir! Son olarak da şunu ifade edelim ki, tüm gerçekler üç adımda gelir: Önce alay edilir. Sonra şiddetle karşı çıkılır. "Zaten belli olan bir şey ki." denilir ve ister istemez kabul edilir. | |
| | | fatma.ç
Yaş : 28 Nerelisiniz? : trabzonlu Kayıt tarihi : 12/12/07 Mesaj Sayısı : 268 Puanlar : 18228
| Konu: Geri: BAŞARILI ÖĞRETMEN Cuma 24 Nis. 2009, 16:02 | |
| "Öğrencilere sadece, hak ettiklerini vermeye çalışmak lazım. Bu tavır hem buna değmeyecek olanları daha da yaramaz olmaktan korur, hem de diğer öğrencilere haksızlık edilmemiş olunur." hocam bence bu doğru bir kanı ama her kişi böyle algılamıyor algılamadıkları gibi bazı öğretmenlere kaba bir tabirle iftira atıyorlar bu da hem öğrencinin üzülmesine hemde öğretmenin yanlış algılanmasına neden oluyor... | |
| | | SBÖ Site Emektarı
Nerelisiniz? : Sivas+Trabzon Kayıt tarihi : 30/09/07 Mesaj Sayısı : 2147 Puanlar : 18746
| Konu: YAZIMIN İNGİLİZCE METNİ C.tesi 27 Haz. 2009, 11:27 | |
| Dear friends and all our trainers, our pride, our future, dear students! Since there is a certain rhythm to create a human being in different environments in different ways, but in a way educated, trained, and has ultimately improved. At this point it is better to have a look at our history, we became more active in this development in which the period for which period we can see that it was less active. Ultimately date back to leap forward to be tightened. To be successful so we always need more. We also at this point me and my student years, bearing in mind my empathy as both educators and I benefited from that experience gained so far down the list I've created a drug like this. Students only need to work to deserve that. And this attitude is not worth it to help protect those who are more and more students are not wrong. Each student in the physical and psychological need to know very well. Thus, positive or negative bias against them and will have to be away from mistakes. A teacher will not do / or do not do / do not tell the truth attitude will be no question. Indeed, the reputation of its own so that the tutorial is also protected. Had to make one more than the students, they can often, may be uncomfortable and therefore may cause teachers to relax in its behavior. Configured for anyone's good to hear not expect gratitude, we should not lower it into position. Students, the prize money to be a thing to do is say, to give awards; punished with equity to punish the students is said to gain the trust is crucial in. Students are punished, the innocent in this time, even if not known, can be punished must not be forgotten! In this context, attention should be on the stage line and should move away from equity. Maybe people like to talk to talk to the students yet, it may be Bored. Therefore the most appropriate way to set the duration of speech is more useful. Used when talking to her and consciously choose one's words to say, every word is said to be consistent in the back is the most beautiful expression. A student in a crime should be treated before you decide how it is very hard to listen carefully and with an attitude error will be more useful to eliminate. Students, provided them with a multiplicity of tasks that make them drown, or will do cooled. But almost all of them to a mission, to help deal with it, often without providing them with an impact on them that will increase trust, will cause them to feel valuable. Which Halet-i is the mental for something to ask, to tell the student, satisfactory answers, without, at least respect his sense of feel to it, send it in the student's mental structure will lead to attrition. Students do not like much having to do a job, you can make it work for them, support at every stage, it is motivating, rewarding you need words to say. Should not forget that life is like an echo. Students also receive what is given him. How much respect should be shown love so much is required. From time to time in praise of them that we are lead to increased motivation of educators do not lose anything! In each case, students need to try not to break! One should not hesitate to apply the correct educators know! And finally, let it be expressed that all the facts come in three steps: First is teasing. Then is strongly opposed. | |
| | | emre28869
Yaş : 29 Nerelisiniz? : Ankara Kayıt tarihi : 10/10/09 Mesaj Sayısı : 19 Puanlar : 15971
| Konu: Geri: BAŞARILI ÖĞRETMEN C.tesi 10 Ekim 2009, 11:46 | |
| ELİNİZE SAĞLIK MAKALENİZİ BEĞENDİM.GERÇEKTEN EĞİTİM ÖNEMLİ AMA EĞİTİM İÇİNDE ÖĞRETMENLER OLMALI YANİ SİZLER... | |
| | | meral taşçı
Nerelisiniz? : adıyaman Kayıt tarihi : 30/04/08 Mesaj Sayısı : 68 Puanlar : 17526
| Konu: Geri: BAŞARILI ÖĞRETMEN Çarş. 23 Ara. 2009, 19:43 | |
| GERÇEKTEN ÇOK GÜZELMİŞ İYİKİ SİZİN GİİBİ BİR ÖGRETMENİMİZ VARRRRRRRRR | |
| | | | BAŞARILI ÖĞRETMEN | |
|
Similar topics | |
|
Similar topics | |
| |
| Bu forumun müsaadesi var: | Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
| |
| |
| |